terima kasih menjadi rakan blog..

ads wiz nuffnang 4 u 2 click...

Friday, February 18, 2011

nasi lemak...


topik hari ini yang ingin saya bawakan ialah topik nasi lemak...
sebenarnya saya pun baru makan nasi lemak...
disebabkan byk perniaga-perniaga nasi lemak dekat sini,
so ada mcm-mcm nama trademark yang diberi.
ini disebabkan perniaga-perniaga sendiri yg tidak meletakkan nama perniagaan mereka...
nama-nama yang diberikan oleh pembeli-pembeli pun sebenarnya bukan menarik pun, tapi gerai2 mereka tetap popular disebabkan keenakkan nasi lemak mereka... nama-nama nasi lemak yg top disini ialah,

1. Nasi lemak longkang... ini kerana dia berniaga disebelah longkang besear, namun tetap top sebab sedap...
2. Nasi lemak lori... peniaga diatas lori...
3. Nasi lemak tiang... berniaga di sebelah tiang besar...
4. Nasi lemak 7eleven... berniaga nasi lemak kukus disebelah 7eleven...
5. Nasi lemak Makcik gemuk... sebab peniaganya berbadan besar...


dan macam-macam lagi hahaha...
tapi macam mana trademark diberi pun, masing-masing mempunyai kesedapan dari citarasa-citarasa pembeli yang mengemarkan kenakan kepuasan...

selamat menjamu selera...

wassalam...

4 comments:

fatin sahira hamdan said...

betul ke smpai nasi lemak pun ade trademark mcm tu.haha

Chyou said...

Lapar tengok nasi lemak nie...esok nak kena cari nasi lemak...:D

indah.com said...

tu jenama baru nasi lemak.jenama lama mcm nasi lemak royal biasa dah kan.
apa-apa pun janji sedap

Zyash said...

Nasi lemak antarabangsa..
Nasi lemak cik temah.
Nasi lemak 50cen...eh, tersasul lak...huhu

701ads... klik click cliks kliks...

thanks for visit n I will visit your blog..thanks