terima kasih menjadi rakan blog..

ads wiz nuffnang 4 u 2 click...

Sunday, December 26, 2010

stadium KeraMat.. stadium GeRun.. stadium Maruah.. bersedialah sebelum menjejakinya..

our own proud stadium - Stadium Keramat Negara
Stadium berMaruah
Semua peminat2 bolasepak Negara, ayuh, beramai2lah kita memenuhi stadium pada hari ahad ini. Jangan bagi ruang untuk tetamu2 luar menguasai stadium negara kebanggan kita.

COUNTRY FIRST - everything else is collateral damage (NIKE)

Seperti peminat2, pemain2 negara yang mewakili negara juga harus menjadikan stadium kita sebgai stadium keramat. Seperti negara2 lain, pasukan negara mempunyai semangat luar biasa untuk mempertahankan maruah negara dan maruah stadium negara mereka sendiri. Sehingga pasukan2 pelawat juga akan gerun dan mempunyai emosi panik jika bermain bersama pasukan tuan rumah. Walhal, sesetengah pasukan itu pun bukan bagus sangat, tetapi bila pulang ke gelangang sendiri, seolah-olah mereka mempunyai tugas, iaitu, mempertahankan maruah negara dan stadium negara mereka. Baik apa sukan dan stadium sekali pun.
penuh stadium


Pasukan negara kita hendaklah diserapkan nilai sebegitu rupa, nilai semangat negara, nilai mempertahankan maruah. Jika mereka mempunyai nilai2 begitu, barulah mereka dengan gahnya boleh mewakili negara.

Tidak seperti diwaktu2 yg lepas, amat kecewa sekali jika pasukan kita yg bermain ditempat sendiri pun mudah dikecewakan. Kalah tanpa melawan dengan semangat negara. Malah pasukan2 luar pun tidak gerun jika bertemu kita di tempat kita. Sekurang-kurangnya jika kalah sekali pun, kalah dengan semangat melawan sehingga titisan akhir. Ini bukan sahaja kalah malah kena belasah ditempat sendiri. Itulah yang membuat peminat hilang semangat untuk ke stadium dan bosan melihat permainan kita.

yang dinanti2kan

untuk mu MALAYSIA

Jika keyakinan peminat2 sudah ada dan memenuhi stadium di segenap ruang, semangat pemain harus bangkit. Disitu, mutu pemainan kita akan meningkat. Disudut luar, remaja2 akan datang sudah bersemangat untuk kembali bersukan dan saling bersaing untuk mewakili negara.

Dengan ini, ayuh, baik peminat dan pemain, jadilah stadium sukan negara kita sebagai stadium yang bermaruah dan stadium keramat. Juga stadium gerun bg pasukan2 pelawat.

Sekian, Majulah Sukan untuk Negara.

Wasalam

1 comment:

shazmonaz said...

stadium ini hari ini telah membakar semangat seluruh rakyat Malaysia sehinggakan tempias2 bara api bermain-main di mata "Marcus Gimmick", the best Indonesian actor..

naik bulu roma harini..

701ads... klik click cliks kliks...

thanks for visit n I will visit your blog..thanks